Συνομιλία με τον Βασίλη Μπαρούτη
[…] Την εξιστόρηση της μοναξιάς ενός ανθρώπου επέλεξες ως εισαγωγικό σημείωμα στο βιβλίο σου. Ποια η σημειολογία της επιλογής αυτής;
Δεν ξέρω αν είναι τόσο η μοναξιά όσο η απομόνωση. Η απομόνωση στην πόλη. Παρόλο που περιστοιχίζεσαι από εκατομμύρια ανθρώπων την νιώθεις έντονη και ορισμένες φορές σε κουράζει. Υπάρχει επίσης και το αίσθημα ότι αυτό είναι κάτι παροδικό, κάποια στιγμή θα αρχίσει αυτή η κατάσταση να φθίνει, και όντως αν το σκεφτείς υπάρχουν τόσες συλλογικές δράσεις που γίνονται. Όμως δεν είναι όλα για όλους. Ο κάθε άνθρωπος αντιμετωπίζει διαφορετικά κάθε κατάσταση. Θεωρώ ότι όλοι έχουμε σταθεί σε κάποιο σταυροδρόμι και επιλέξαμε να πορευτούμε για λίγο μόνοι μας από ανάγκη ή από επιλογή μας θέλοντας να πάμε κάπου παρακάτω. […]
Βασίλης Μπαρούτης για τη συλλογή διηγημάτων «Piano forte» στο poein.gr (28.7.2019)